Ai nevoie să obții certificatul de manager pentru transportul rutier de marfă sau persoane?

Noi te pregătim!

Te poți înscrie la cursuri până în data de 2 noiembrie, iar examenul îl vei susține în data de 17 noiembrie.

Îți oferim mai multe informații la 0729 099 503, 0356 100 448 și 0723 542 919 sau te așteptăm la unul dintre sediile noastre: Bd. Take Ionescu nr. 51 sau str. Albinelor nr. 70 B.

De ziua noastră, îți facem un cadou. Îți oferim o reducere de 15% din suma avansată, pentru oricare dintre categoriile școlii de șoferi. Grăbește-te și înscrie-te până la sfarsitul lunii septembrie 2018!

1. 

Primul accident rutier a avut loc acum 150 de ani. La acel moment, incidentul a fost conjurat pură întâmplare fără nicio bănuială asupra riscului pe care îl presupune circulaţia rutieră. Din nefericire, de atunci şi până în prezent, 30 de milioane de oameni şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere. La nivel global, 1,24 milioane de oameni mor anual. Mult mai mulţi rămân cu handicapuri grave, iar între 30 şi 50 de milioane sunt răniţi. Dincolo de sentimentele de empatie sau de tristeţe, rămâne faptul că aceste victime, persoane cu handicap sau vătămate, costă statul foarte mult. De ce? Victima nu mai produce plus valoare, deci nu va mai genera taxe sau impozite, directe sau indirecte, contribuţii sociale la fondul de pensii. Pe de altă parte, statul a investitit deja în persoana decedată prin sănătate, educaţie şi aşa mai departe. Chiar dacă abordarea pare cinică, fiecare stat îşi socoteşte aceste costuri şi, în mod evident, este nevoit să reducă numărul victimelor rezultate în accidentele rutiere. 

Costurile reale ale unui accident rutier înseamnă în primul rând viaţă, dar şi costuri care ajung la circa 2% din Produsul Intern Brut (PIB), costuri de vindecare a leziunilor produse în urma accidentelor, costuri de reparare a autovehiculelor şi a infrastructurii, costuri de reducere a riscului rutier.

Apare întrebarea: cum reducem costurile sociale? Este evident că următoarea întrebare este: cine este vinovat de aceste accidente? Orice accident rutier este provocat de unul din cei trei factori: omul, maşina sau drumul. Statisticile arată că, între 70 şi 80% dintre accidente cu victime se datorează factorului uman, uneori în conexiune cu ceilalţi doi factori: drumul sau maşina. 

2. 

Omul greşeşte. Putem compensa greşeala umană? De-a lungul ultimelor decenii, maşinile au devenit tot mai sigure, apărând sisteme ASR, ESP, ABS, sisteme de avertizare, structuri de tip fagure, airbaguri. Toate acestea au compensat, parţial, greşeala umană, însă nu suficient, deoarece, numărul vehiculelor creşte, mobilitatea creşte, iar infrastructura rutieră nu ţine pasul cu această stare de fapt. Ajunse în acest punct, în urmă cu 25 de ani, state precum Germania, Suedia, Norvegia, Marea Britanie, Franţa și Danemarca au început să se aplece asupra factorului infrastructură rutieră. Aşa au început să apară institutele de siguranţă rutieră şi tot astfel a apărut conceptul <drum care iartă>. Un <drum  care iartă> spune că infrastructura, prin elementele ei, încearcă să prevină accidentele rutiere. Atunci când nu reuşeşte, măcar încearcă să reducă numărul de victime. 

Studiile ştiinţifice indică faptul că, în lumea modernă, siguranţa rutieră are o importanţă deosebită. Pentru a pune în practică acest concept, în statele amintite mai sus, au apărut specialiştii în siguranţa rutieră şi anume auditorii de siguranţă rutieră. Organismele de conducere ale Uniunii Europene au ca obiectiv în acest domeniu, în deceniul 2011-2020, o reducere cu 50% a numărului de persoane decedate în accidente rutiere pe şoselele Europei.

Educaţia rutieră începe în familie, continuă la şcoală şi se desfăşoară pe tot parcursul vieţii. Siguranţa rutieră este responsabilitatea tuturor, de la nivel european până la nivel local, de la cei care au atribuţii în domeniul siguranţei rutiere, până la conducătorul auto sau pieton. Responsabilitatea individuală a participanţilor la trafic va duce la obţinerea unui climat de siguranţă rutieră.

3. 

În vederea reducerii riscului accidentelor grave, se subliniază responsabilităţile ce revin conducătorilor auto şi factorilor de decizie privind siguranţa rutieră. Trebuie să învăţăm cu toţii că „Viaţa are prioritate!”.

Un român moare la fiecare trei accidente:

– România ocupă primul loc în Europa la severitatea accidentelor rutiere, relevă un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).  

– Media europeană este de un deces la 40 de accidente. 

– Potrivit OMS, o lege anti-alcool va reduce cu 20% numărul accidentelor, deoarece  consumul de alcool scade coordonarea și viteza de reacție a șoferilor.

Educația rutieră are două niveluri.

a) Primul nivel este educația rutieră a copilului.

Regulile de circulație pe stradă sunt esențiale pentru protejarea copilului împotriva accidentelor, atât de frecvente în ultima perioadă în țara noastră. Nu mai e mult până când micuțul va păși pentru prima oara singur pe stradă și va fi nevoit să înfrunte o mulțime de reguli de trafic. De la învățarea culorilor semaforului și a semnelor de circulație necesare pentru trecerea străzii, până la traversarea acesteia numai pe zebră, micuțul trebuie învățat să se descurce în trafic.

Încă de la 1-2 anișori este timpul să înceapă să i se repete constant regulile de circulație pe stradă. Să nu meargă niciodată pe stradă singur și să se uite în ambele sensuri înainte de a traversa, fiind ținut de mână. Este necesar să i se repete mereu să circule numai pe trotuar și să nu se aventureze pe carosabil pentru nimic în lume (nici dacă scapă mingea sau jucăria), explicându-i de ce nu trebuie să facă acest lucru și care sunt consecințele unui astfel de comportament.

b) Al doilea nivel este educația rutieră a adultului. (vezi punctul 4)

4. 

În perioada preșcolară și școlară, copilul câștigă îndemânări, abilități și capacități de a înțelege și de a aprecia conduita celor din jurul său. Acesta începe să cunoască, în parte, valoarea socială a acțiunii sale, pentru ca, mai târziu, să înceapă a se conduce după anumite norme morale, prin raportarea faptelor proprii la faptele celorlalți semeni adulți. Pentru a răspunde ritmului foarte rapid de dezvoltare fizică și psihică a copilului, trebuie găsite strategii noi, specifice vârstelor mici, care să dea finalitate actului educativ.

Educația rutieră reprezintă o latură esențială privind integrarea în civilizația modernă a elevilor. Indiferent de vârstă, regulile referitoare la traficul pe drumurile publice impuse de societate pietonilor și vehiculelor trebuie cunoscute și respectate cu consecvență și responsabilitate.

După cum am precizat la punctul anterior, al doilea nivel al educației rutiere este educația rutieră a adultului. Conducerea preventivă este un aspect extrem de important pe care ar trebui să îl aibă în vedere orice conducător auto. Din păcate, nu toți cei care dețin un carnet de conducere știu cu adevărat ce să facă în spatele volanului. De aceea, nu toți conducătorii auto sunt șoferi.

Așadar, pentru a deveni șofer, trebuie în primul rând să fii dispus să înveți tot timpul, fie că înveți din propria greșeală, fie că înveți din greșelile altora. Această regulă se aplică și dacă ai câteva sute de mii de kilometri la activ.

5. 

În ziua de astăzi, să conduci în siguranță înseamnă, întâi de toate, să anticipezi. Când conduci, trebuie să știi din timp ce face mașina din față, cele din intersecție, ce culoare va avea semaforul când treci prin intersecție, ce se întâmplă 2-3 mașini mai în față, ce se întâmplă în spatele tău, ce urmează să facă pietonii, cu alte cuvinte, să fii un fel de radar uman.

Să nu uităm că o cauză importantă a accidentelor e reprezentată de neacordarea de prioritate. Cel puțin, în România nu trebuie să te bazezi în totalitate pe semnul de circulație care îți dă prioritate, deoarece știm cu toții că nu toți ți-o vor acorda. Gândește-te că jumătate din mașinile pe care le întâlnești în intersecție pot fi un pericol pentru tine. Sunt multe cazuri în care trebuie, de asemenea, să anticipezi cauzele care îl fac pe alt șofer să facă ceva anume. Când vei ajunge să te gândești într-o fracțiune de secundă la ce se întâmplă în jurul tău, în momentul în care te afli la volan, atunci poți să spui că te îndrepți spre a fi un șofer bun.

În deplasările noastre zilnice, nu avem de-a face numai cu mașini, ci și cu pietoni. Acestora trebuie să le dai, de asemenea, foarte multă importanță. Hai să fim serioși, unii oameni habar nu au pe ce lume trăiesc așa că, în unele cazuri, trebuie să gândești și pentru ei.

O întrebare des întâlnită este: Contează numărul de kilometri parcurși? 

De multe ori am purtat discuții pe această temă. Numărul de kilometri este probabil singurul indice care să îți spună ceva despre experiența unui șofer. Și, totuși, cât de adevărat să fie? Kilometrii mulți pe autostradă, pe drumurile patriei, afară din țară, într-un oraș ca Turda sau într-unul ca București? 

6. 

Știrile de la ora 5 ne prezintă N cazuri de întâmplări neplăcute pe șosele. Uneori este vorba de șoferi tineri, alteori de posesori de milioane de kilometri (poate). Cert este că inevitabilul poate să lovească pe oricine, indiferent de experiență. Până la urmă, cred că acest cuvânt, EXPERIENȚĂ, semnifică un avantaj pentru șofer și, în primul rând, pentru el. Îi oferă capacitatea de a se proteja pe el și implicit pe alții. Nu-l face mai bun prin comparație, nu-l ridică deasupra norocului sau a ghinionului, nu-i dă puteri supra-naturale sau alte chestii vodoo. Îi dă poate intuiție, răbdare, viteză de reacție și, în situații deosebite, poate șansa la alegerea corectă. 

Normal că atunci când ajungi într-o situație limită, din vina ta sau a altcuiva, intervine elementul surpriză, care te poate paraliza câteva fracțiuni de secundă, suficient însă ca tu să pierzi șansa de a evita accidentul sau de a micșora amploarea impactului. Aceasta este o problema majoră, din cauza căreia multe accidente ar putea fi evitate.

Cum poti sa eviti un accident? 

Sângele rece, adică păstrarea calmului. Chiar dacă prima senzație este de groază, trebuie să o îndepărtezi rapid, deoarece nu ți-o permiți. Lucrurile se întâmplă foarte rapid și tu ai nevoie de fiecare milisecundă. Trebuie să faci ceva. Intuitiv, trebuie să încerci să eviți impactul, să frânezi și să păstrezi controlul volanului, chiar dacă mașina derapează. Chiar dacă ști că va avea loc impactul, trebuie să acționezi. O secundă cu piciorul pe frână și va fi tot ce contează, deoarece vei reduce din viteza de impact, iar acest lucru poate face diferența între moarte și rănire.

7. 

Pune-ţi centura. Este cel mai important sfat dintre toate. Obligă-ţi pasagerii, inclusiv pe cei din spate, să îşi pună centura de siguranță. La un accident cu viteza de doar 60 km/h, fără centură, îţi vei fractura coastele de volan, pasagerul din dreapta îşi va sparge capul de parbriz, iar cei din spate vă vor lovi în ceafă cu forţa unui baros sau, dacă sunt copii şi nu sunt puşi în scaune speciale, vor zbura prin parbriz. Blocarea centurii prin spatele scaunelor sau folosind capete de prindere care se vând la colţ de stradă e şi mai periculoasă, pentru că se vor declanşa airbagurile, cu 300km/h, care sunt gândite să oprească un corp deja ţinut strâns de centură, rezultând rănirea gravă şi desfigurarea celor din faţă. Nu te gândi că te poţi ţine de volan sau că te opresc scaunele din faţă, orice obiect din calea ta echivalează cu izbirea de un zid cu toată forţa. Să nu mai amintim de faptul că în momentul impactului toţi ocupanţii maşinii devin de câteva ori mai grei. Din acelaşi motiv, nu considera că poţi să-ţi prinzi copilul din spate cu mâna, pentru că în acel moment, chiar la 60 km/h, va avea peste 120-150 de kilograme şi va fi în zbor, iar tu vei susţine cele circa 300 de kilograme ale tale în mâinile înfipte deja instinctiv în volan.

Ai visat la carnetul de șofer? Îți prezentăm o listă cu pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a obține rapid permisul auto.

1. Îndepliniți următoarele condiții:

a) să aveți vârsta de cel puțin:

  • 16 ani împliniți pentru subcategoriile A1 și moped;
  • 18 ani împliniți pentru categoriile A, B, C, CE;
  • 21 de ani împliniți pentru categoriile D;

b) să urmați un curs de pregătire teoretică și practică la școala noastră de șoferi;

c) să fiți apți din punct de vedere medical și psihologic pentru conducerea autovehiculelor din categoriile și subcategoriile pentru care solicitați examinarea;

d) să nu fi fost condamnat(ă), prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune la regimul circulației pe drumurile publice sau de omor, lovire ori vătămare cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, tâlhărie sau de furt al unui autovehicul;

e) să fiți declarați admiși în urma susținerii examenului auto cu poliția – atât la proba teoretică (examenul auto pe calculator), cât și la cea practică (traseul) pentru categoria/subcategoria dorită.

2 . Școala de șoferi, instructorul și prețul potrivit

Alegerea școlii de șoferi este un pas important, poate cel mai important în demersul dumneavoastră de obținere a permisului de conducere.

Iată de ce trebuie să ne alegeti: o școală bună = un viitor șofer bun!

Principalele motive pentru care trebuie să fiți atenți când alegeți școala de șoferi și instructorul sunt:

  • la terminarea școlii de șoferi e de preferat să știți ceva mai mult decât niște noțiuni de bază, privind conducerea unei mașini;
  • nimeni nu își dorește un instructor neserios care să nu vină la orele de conducere prestabilite; dar nici mașini uzate care se defectează când ți-e lumea mai dragă!

Odată ce ați hotărât să începeți școala de șoferi, o mică sondare a posibilităților ar fi utilă.

Școala noastră de șoferi are o varietate mare de vehicule (și puteți opta pentru vehiculul preferat). Dacă știți deja ce mașină urmează să conduceți, iar școala noastră de șoferi dispune de respectiva mașină puteți să faceți școala deja pe modelul respectiv, pentru a vă fi mai ușor după. De asemenea, școala noastră este dotată cu săli de cursuri destinate studiului teoretic, precum și cu calculatoare ce sunt folosite pentru acomodarea cursantului cu metoda actuală de examinare.

DE CE NOI?

Pentru că suntem profesioniști în ceea ce facem, pentru că ne pasă și vrem ca tu să fi mulțumit și să revi!
Ceea ce am realizat până acum sunt doar rezultate speciale, și nu am spus noi acest lucru. Privind gradul ridicat al promovabilității școlii noastre, mărturia stă în diploma de performanță cu locul I pe județul Timiș, obținută în anul 2009 și 2010. Am pus suflet în tot ceea ce am realizat, de aceea produsul final a satisfăcut întotdeauna clientul. Atuurile noastre față de concurență sunt CALITATEA ȘI PROMPTITUDINEA!

DE CE NUMAI NOI?

Filosofia companiei noastre se bazează pe o misiune și valori clare. În spiritul acestora, personalul nostru acționează întotdeauna cu hotărâre, combinată cu un maximum de orientare spre client și serviciile prestate.
Valoarea noastră de bază este reprezentată de oameni foarte experimentați și calificați ce dezvoltă și susțin servicii de calitate.

3. Înscrie-te la școala de șoferi

Faza 1: Când veniți la noi pentru înscriere trebuie să aveți următoarele:

  • buletin/carte de identitate în original pentru a vă confirma identitatea;
  • banii pentru prima rată;

Faza 2: La sediul scolii noastre de șoferi:

  • veți putea alege pe ce mașină să faceți școala de șoferi și instructorul (în caz că v-a fost recomandat vreunul în prealabil);
  • completați un formular de înscriere + banii și BI/CI (de la faza 1).

Faza 3: Apoi școala noastra de șoferi vă:

  • oferă caietul cursantului;
  • informează unde vă puteți efectua testul psihologic (de regulă testul psihologic trebuie efectuat înainte de a începe orele de conducere);
  • informează unde și în ce zile puteți susține testul inițial de legislație rutieră (care trebuie, de asemenea, susținut înainte de a începe orele de conducere);
  • informează unde puteți susține simulări de teste auto pe calculator pentru a vă obișnui cu metoda de examinare;
  • informează ce alte acte mai trebuie să aduceți pe parcursul școlii de șoferi pentru a vă completa dosarul;
  • programează primele ore de conducere în funcție de orarul dumneavoastră.

4. Testul psihologic

Înainte de a începe pregătirea practică (adică orele de conducere) trebuie să treceți de testul psihologic. Testul psihologic, în mod obișnuit, constă dintr-un test scris și o probă practică.

Proba scrisă presupune rezolvarea unor teste creion-hârtie (atenție concentrată, atenție distributivă, spirit de observație, logică);

Proba practică vă testează din punct de vedere aptitudinal pentru funcția de conducător auto (capacitatea de învățare, memoria operantă, timpul de reacție, psihoreactivitatea motorie, rezistenșa la presiunea timpului, etc.).

Examenul psihologic are drept scop principal evaluarea aptitudinii/inaptitudinii subiectului pentru obținerea permisului de conducere.

Evaluarea psihologică este obligatorie în vederea obținerii certificatului de atestare profesională pentru conducătorii de autovehicule și tramvaie.

Laboratorul nostru psihologic dispune de personal calificat în domeniul auto care asigură baza de pornire în formarea și consolidarea comportamentelor de securitate rutieră și creșterea fiabilității sistemului om-mașină.

5. Testul auto preliminar

Conform noilor reglementări, înaintea începerii pregătirii practice (adică a orelor de conducere) elevii înscriși la școala de șoferi trebuie să aibă niște cunoștințe minime legislative. În acest sens se susține un test la sediul școlii noastre de șoferi pentru verificarea cunoștintelor teoretice.

De regulă, se administrează teste de 26 de întrebări (similare cu cele de la examenul auto – proba pe calculator) din care elevul trebuie să cumuleze minim 22 puncte (pentru a putea începe pregătirea practică). Dovada promovării testului cu minim 22 puncte va fi depusă la dosarul auto, alături de restul documentelor.

6. Cursuri de pregătire practică

În perioada în care sunteți elevul școlii noastre de șoferi trebuie să urmați și cursurile de pregătire teoretică.

Cursul de pregătire teoretică are o durată de 24 de ore pentru categoriile A si B, 70 de ore pentru categoria C și CE, respectiv 10 ore pentru CE și 66 ore pentru categria D.

Scopul acestor cursuri îl reprezintă înțelegerea legislației și constă în explicarea detaliată a codului rutier, rezolvarea și explicarea chestionarelor auto (chestionare în conformitate cu noul cod rutier și cu cele care se dau la examenul auto).

Ordonanța Art. 23

5. Pregătirea teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere se efectuează de către profesori de legislație rutieră și instructori auto atestați de autoritatea competentă (A.R.R.)

Regulament Art. 29

3. Pregătirea practică în vederea obținerii permisului de conducere valabil pentru oricare dintre categoriile A, B și subcategoria A1, se poate efectua și de către un instructor auto autorizat în condițiile legii, care a încheiat un contract cu unitatea autorizată în care solicitantul a efectuat pregătirea teoretică.

4. Pot efectua cursurile practice de învățare a conducerii unui vehicul pe drumurile publice și persoanele care nu au încă vârsta minimă prevazută de prezentul regulament pentru categoria sau subcategoria din care face parte vehiculul respectiv, dar nu cu mai mult de 3 luni înainte de împlinirea acesteia sau dacă urmează cursurile unei instituții de învățământ preuniversitar cu profil auto, nu cu mai mult de 1 an înainte de împlinirea vârstei.

7. Efectuarea orelor de conducere

O parte foarte importantă a pregătirii, în vederea susținerii examenului auto, este pregătirea practică. Aceasta constă în efectuarea orelor de conducere, sub supravegherea instructorului auto.

Cursurile de pregatire practică (orele de conducere) au o durată de 30 ore pentru categoriile A și B, 40 de ore pentru categoria C și 17 ore pentru categoria CE.

Pe parcursul celor 30 de ore de conducere (de regulă echivalentul a 15 ședințe) elevul trebuie să învețe funcțiile mașinii, să controleze mașina, să poată merge în condiții de siguranță, să facă viraje, parcări, garări, întoarceri, precum și plecarea din rampă.

Conform noilor reglementări în vigoare, prima oră de conducere trebuie să înceapă în poligon, unde instructorul auto trebuie să învețe noul elev manevrele principale și componentele mașinii. Durata unei ore de conducere este de 100 de minute cu 10 minute pauză (ora didactică), iar în timpul unei zile un cursant nu poate efectua mai mult de 1 sedință (2 ore legate), datorită faptului că dacă se conduce doar o oră, elevul nu reușește să se acomodeze cu mașina (timpul nu este suficient pentru acomodare) așa că efectuarea a două ore legate (reprezentând 1 sedință de conducere) întrunește timpul suficient atât pentru acomodare și deprindere. cât și atenție maximă. Dacă se încearcă a se conduce mai mult de 2 ore, elevul începe să obosească, iar atenția începe să i se diminueze datorită lipsei de experiență.

Art. 29 (1) De la data aderării României la Uniunea Europeană, pentru a fi înscris la o unitate autorizată în vederea pregătirii teoretice și practice pentru obținerea permisului de conducere, solicitantul trebuie să facă dovada că este apt din punct de vedere psihologic.

(2) Înainte de a urma cursurile practice de învățare a conducerii unui vehicul pe drumurile publice, solicitantul trebuie să facă dovada pregătirii teoretice, într-o unitate autorizată, în vederea obținerii permisului de conducere.

8. Întocmirea și depunerea dosarului

Dosarul pentru examenul auto se întocmește pe o perioadă mai lungă de timp, procesul începând odată cu înscrierea la școala noastră de șoferi.

Personalul nostru se ocupă de o mare parte din actele necesare pentru dosar. Însă anumite acte trebuie obținute chiar de către elev.

Aveți mai jos lista completă a actelor necesare:

a. Cerere tip de înscriere la școala de șoferi și fișa de școlarizare (se primesc și se completează la școala de șoferi);
b. Caietul cursantului (carnetul de elev al școlii) trebuie să îl aveți cu voi la toate orele de teorie și conducere. Pe carnet, profesorul de legislație, cât și instructorul auto trebuie să vă treacă fiecare sedință de teorie și de conducere.
c. Avizul psihologic obținut în urma susținerii testului psihologic. Vezi Pasul 4.
d. Fișa medicală. Școala noastră de șoferi oferă posibilitatea efectuării testului psihologic „in house”(la sediu) și are contract cu o policlinică autorizată care facilitează efectuarea fișei medicale în bune condiții, scutind astfel elevii de alergătura aferentă;
e. Cazier judiciar:
Se obține de la Poliția Județului unde aveți domiciliul și are o valabilitate de 6 luni.
Pentru a obtine cazierul judiciar aveți nevoie de un act de identitate. Detaliile complete privind cazierul judiciar le găsiți pe site-ul poliției române (http://www.igpr.ro/directia_cazier.htm).
f. Alte documente necesare:
– copie după actul de identitate (se face la sediul nostru);
– chitanța de examen sală se percepe în funcție de categorie și se achită la primărie (trezorerie) sau la oficiul poștal: pentru cat. A, A1 și B este 5 lei; pentru cat. C, CE sau D este 24 lei; pentru redobândirea permisului (indiferent de categorie) este 72 lei, iar pentru cei care au dat de mai mult de trei ori examen taxa de examinare sală este de 72 lei/categorie.
– chitanța C.E.C. sau B.C.R. de 68 lei pentru confecționarea permisului de conducere.

9. Examenul auto

Examenul auto este compus din două părți: una teoretică (test grilă) și una practică (traseul). Partea teoretică este compusă din 4 teme ce se găsesc în manualul nostru de legislație rutieră conceput pentru o învățare mult mai ușoară:

  • legislația rutieră;
  • conducerea preventivă;
  • cunoașterea autovehiculului;
  • conducerea ecologică.

Testul auto (Sala)

Prima probă a examenului auto constă în susținerea unei probe teoretice, cunoscută și sub denumirea de sală. Pentru obținerea permisului pentru categoria B testul auto constă dintr-un chestionar auto de 26 de întrebări grilă cu variantă multiplă de răspuns (o întrebare poate avea una, două sau trei variante de răspuns). Pentru a promova acest examen trebuie să acumulați minim 22 de puncte din cele 26. Pentru obținerea permisului pentru categoria C, CE, prima dată se va susține examenul de categoria C, unde se va primi un chestionar auto tot de 26 de întrebări grilă cu variantă multiplă de răspuns (o întrebare poate avea una, două sau trei variante de răspuns) din care trebuie făcute minim 22 de puncte. Pentru obtinerea permisului pentru categoria CE se primește un chestionar auto de 11 întrebări grilă din care trebuie făcute minim 9 puncte. Pentru obținerea permisului pentru categoria D se primește un chestionar grilă de 26 de întrebări cu variantă multiplă de răspuns (o întrebare poate avea una, două sau trei variante) din care se fac minim 22 de întrebări. Pentru obținerea permisului pentru categoria A se primește un chestionar grilă de 20 de întrebări din care trebuie făcute minim 17 puncte.
Întrebările din chestionarul auto sunt din Codul Rutier actual și din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier. Chestionare în conformitate cu legislația auto în vigoare găsiți și pe site-ul nostru, respectând structura și stilul întrebărilor care se dau la examenul auto.

Proba practică (Traseul):

Odată promovată proba teoretică urmează să susțineți proba practică, adică traseul auto, care este programat la o săptămână distanță după proba teoretică.

Pentru categoria B:
La acestă probă veți fi asistat de un polițist (care va sta pe locul din dreapta) și pentru corectitudinea examenului, în spatele vostru va sta un alt elev.
Examenul auto – proba practică constă în parcurgerea unui traseu și efectuarea unor manevre în trafic (la cererea examinatorului). Odată ce ajungeți la volan trebuie să începeți pregătirea de plecare: reglarea scaunului în funcție de pedala de ambreiaj, reglarea oglinzilor și punerea centurii. Apoi, când polițistul vă zice că puteți pleca, porniți motorul, trageți frâna de mână, băgați mașina în viteză și plecați de pe loc.
Pe parcursul traseului fiți atenți: să păstrați banda; atunci când schimbați banda sau direcția de mers semnalizați; aveți mare grijă în a acorda prioritate (aceasta este una din greșelile cele mai frecvente ale elevilor).
Exceptând manevrele clasice de mers spre stânga/dreapta, examinatorul vă mai poate cere să executați una din următoarele manevre: mersul înapoi, parcarea cu fața, parcarea laterală, gararea (parcarea cu spatele), plecarea din rampă sau întoarcerea din 3 mișcări.

Tips&Tricks (trucuri) pentru promovarea examenului auto;
– nu lipsiți de la cursurile de pregătire teoretică și practică;
– dacă vă simțiți nesiguri pe abilitățile voastre de condus luați câteva ore suplimentare de conducere pe care le solicitați la sediul școlii noastre;
– înainte de examen dormiți bine;
– pe parcursul examenului păstrați-vă calmul și fiți foarte atent la ce vă spune polițistul examinator;
– chiar dacă ați făcut o mică greșeală în trafic continuați cu fruntea sus. Pentru schimbarea greșită a vitezei sau pentru că vă „moare” motorul nu vă poate pica, dacă demonstrați că a fost o simplă eroare și în rest merge totul bine;
Dacă reușiți să convingeți examinatorul că știți să vă descurcați în trafic și nu constituiți un pericol public, permisul este al dumneavoastră.

10. Ridicarea carnetului auto

Odată ce ați fost declarat admis la examenul auto (ambele probe: și cea teoretică și cea practică) permisul dumneavoastră de conducere va ajunge prin poștă în maxim 3-5 zile de la promovare sau poate fi ridicat pe baza actului de identitate în original de la Serviciul Regim Permise Conducere și Înmatriculări Autovehicule din cadrul Iulius Mall.

FELICITĂRI!