În momentul în care condițiile meteorologice se schimbă și apare gheața și zăpada, suntem nevoiți să adaptăm rapid stilul de conducere.

Pentru început, autovehiculul trebuie echipat corect, cu anvelope de iarnă, cu pneuri de iarnă, lichid de spălat parbrizul și luneta de sezon și un eventual kit de urgență (racletă, lopată, nisip, mănuși, lanțuri, sare, lanternă).

1. Plecarea de pe loc, pe carosabil alunecos, se face prin apăsarea ușoară a pedalei de accelerație, pentru a evita ruperea aderenței. În cazul în care roțile se învârt în gol, trebuie cuplată treapta a doua a cutiei de viteze.

2. Este de preferat să folosim cât mai mult frâna de motor, retrogradând treaptă cu treaptă. Pedala de frână trebuie apăsată fin, completând frâna de motor și evitând blocarea roților.

3. Dacă mașina pe care o conduceți NU este dotată cu ABS, apăsarea pedalei de frână peste limita blocării roților va face imposibilă direcționarea mașinii. În acest caz, trebuie să eliberați frâna și să frânați din nou, în mod repetitiv, pentru a păstra aderența pe roțile din față și a permite direcționarea. 

4. De asemenea, trebuie să păstrăm o distanță considerabilă față de autovehiculul din față. De regulă, această distanță trebuie să fie dublă față de condițiile normale de condus, pentru a putea opri autovehiculul la timp și a evita eventualele coliziuni sau derapaje.

5. În rampă, folosim cea mai mare treapă de viteză pentru reducerea cuplului aplicat roților și evitarea pierderii aderenței

6. În pantă, utilizăm cât mai mult posibil frâna de motor.

7. În cazul blocării în zăpadă, nu trebuie să turăm foarte mult motorul pentru că rotirea cu viteză a roților va duce la topirea zăpezii și formarea unui strat de gheață sub roată. Eliberăm zonele din fața și din spatele roților.

8. Dacă mașina pleacă în derapaj, o controlăm prin contra-viraj: când autovehiculul patinează spre stânga, tragem de volan controlat spre dreapta, încercând să îndreptăm mașina.

9. În cazul în care întâmpinăm probleme la deschiderea portierelor din cauza înghețării sistemelor de închidere a acestora, NU trebuie să suflăm peste închizătorile portierelor, deoarece acest lucru conduce la formarea condensului și la accentuarea stării de îngheț. Folosim o brichetă pentru încălzirea cheii.

Cel mai important, pe întreg parcursul traseului NU trebuie să bruscăm comenzile mașinii!